Pneumatikus rendszerek

Kedves Olvasónk,

Jelen levelünkben újabb tippet adunk pneumatikus rendszereken végrehajtható valós energiamegtakarításra.

Kezdetnek néhány adat:

A sűrített levegő előállításakor ca. 6,5 Watt / normál liter / perc energia igénnyel kell számoljunk. Ez azt jelenti, hogy 1000 Nl sűrített levegő előállítása percenként 6,5 kW villamos energiát igényel.

Tudta, hogy egy 2mm-es szivárgó rés ca. 220 Nl/perc levegő veszteséget okoz. A 220 Nl/perc ˝levegőfogyasztás˝ megfelel 1,430 Wattnak, azaz 12.526 kWh/év-nek. Egy 2mm-es szivárgó rés évente ca. 1.250,- Euró plusz költséget jelent.

Levegő fogyasztás csökkentése. Nézzük az újabb javaslatot!

Hogy mit kezdhetünk a szivárgásokkal, olvassa el 9. TudásLapunkban!
A második tippet itt olvashatja: TudasLap 9 - http://www.entra-sys.hu/pdf/tudaslap9.pdf

( A korábbi tippet itt olvashatja: TudasLap 8 - http://www.entra-sys.hu/pdf/tudaslap8.pdf )

Metal Work Pneumatika - Az energiamegtakarítás 4 pillére: Energy Saving

Javasolt termékek:

A Metal Work Pneumatika választékában számos levegő előkészítő megoldás található mely segít a szivárgások detektálásában vagy a szivárgás csökkentésében:

NEW DEAL V3V lekapcsoló (bekapcsoló) - katalogus
SKILLAIR V3V lekapcsoló (bekapcsoló) szelep - katalogus
SKILLAIR APR lágyindító szelep - katalogus
ismerje meg a forradalmian új levegőelőkészítőnket is! ONE - katalogus

A V3V lekapcsoló szelepek: olyan a levegő előkészítő egységbe épülő speciális 3/2-es szelep, mely a sűrített levegő rendszerre való rá- és lekapcsolását valósítja meg kézi vagy elektromos beavatkozásra. Lekapcsoláskor a V3V a betáp oldalról zár, a berendezésről pedig leereszti a nyomást. Így a V3V szelep ezzel a leválasztással energiamentesíti a berendezést.
A kézi működtetésű változatoknál rendelkezünk lakatolható kivitellel is, mely a karbantartás személyi biztonságát növeli. ( ilyen elem alkalmazása egyébként a Gépdirektíva előírása is! )

Az APR, lágyindító szelep a rendszer feltöltését egy állítható szűkületen keresztül (fojtás) végzi. Így lehetőség van az aktív pneumatika elemek (munkahengerek) ütés és hirtelen mozdulat nélkül alaphelyzetbe állására. Amikor az APR utáni térben a nyomás elér egy meghatározott feltöltési nyomás értéket, a szelep kinyit és már nem csak a fojtáson keresztül, hanem azt megkerülve, direktben, teljes keresztmetszeten áramlik a sűrített levegő a pneumatikus körbe.

Összefoglaló:

Ha lehet, keresse meg a szivárgásokat és szüntesse meg azokat! Ha ez nem járható, azonnal gondoskodjon a veszteségek csökkentéséről a TudásLapban leírt módon!

Találatok: 6937